Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Då var vi igång igen

Av Marie Pettersson - 13 juni 2011 10:37

Igår begav vi oss iväg för att kika på cirkusens djur som var i stan, undrar vem som uppskattade djuren mest vi eller barnen?!


 


Efter besöket begav vi oss till "ganalen" som Lilly sa och kikade då dykarna gick igenom hela kanalen för att plocka upp skräp som människor slängt ner under året och visst fick de napp i år igen med en och annan cykel och kundvagn men gissar på att majoriteten av dumpade objekt var glasflaskor, hela som krossade. Då vi ändå var i badhusparken passade ungarna på att leka en liten stund och jag tror att minstingen uppskattade lekningen bäst.


 

Efter detta åkte vi ut till Erik och Jenny för att Leo skulle få åka lite traktor, blev en kortvisit för att sedan åka hem igen och invänta farmor och farfar som skulle komma förbi på lite fika.


Och slutligen till det som rubriken handlar om, att efter övertid för Danne, skola och examensarbete för mig  och denna otroliga värme så har jag nu kommit igång igen med promenaderna. Tänkte att jag passar på igår då det var lite svalare ute och fara ut och promenera. Hade bara tänkt promenera ca 30-40 minuter men tänkte lite fel då jag började promenera att jag kom på fel väg och blev borta i ca 1 timme men det var skönt iaf.


Får se vad som händer idag. Leo ville åka iväg och leka i lekparken men det var så kallt ute att jag vet inte hur vi ska göra om det helt enkelt kanske blir att vi stannar inomhus idag eller lite ute på gården istället.

 
 
Hanna

Hanna

13 juni 2011 21:23

Jag tänker precis som du, jag vill ladda upp bilder då det till största del är för familj och släkts skull jag bloggar. Annars skulle det ju inte vara möjligt att hänga med i Astrids utveckling på samma vis..Ska dock klura vidare på hur jag ska göra.

Vi tänkte komma och hälsa på er snart! Kanske vi tar en prommis och lämnar karlar och barn hemma? :)

http://hannovsky.blogspot.com

Marie Pettersson

13 juni 2011 22:37

Funderar på det anna skrev i din blogg om att det går att spara ner bilderna ändå men jag finner då inget sätt över hur man skall kunna göra detta, nåja jag har ganska stor koll iaf på vilka som går in på min sida så det känns då ganska så tryggt än så länge samt sedan som ni säger allihop att det beror ju på vad man lägger ut för bilder också.

Tycker absolut att ni ska ta er förbi snart. Vi har lite kläder liggandes och skräpa om ni vill ha dem, vad har lilltjejen för storlek nu förtiden?

 
spikie

spikie

14 juni 2011 22:29

vi var förbi och kika på djuren en snabbis åxå på söndagen. det var kallt och kom några droppar regn. Älva ville stanna längre men vi andra frös.
hihi söta Casper ;-P

http://spikie66.babyblogg.se

 
Hanna

Hanna

16 juni 2011 21:33

Om inte förr så ses vi väl på Ottos dop, eller ska ni bort över midsommar? :) Får se om vi får fullt upp av badrumsrenovering nästa vecka, om inte så hör vi av oss och ser om det passar :)

Det vill vi så gärna! Nu snittar hon på stlk 62, ingen stor tjej direkt :D Tänk att jag trodde så stenhårt på klädbutikernas (och särskilt KappAhl's) storlekstabeller. Passar inte riktigt in på min unge iaf :D

kram på er

http://hannovsky.blogspot.com

Marie Pettersson

18 juni 2011 19:01

Nej vi har faktiskt inga som helst planer på midsommar. Förra året var vi ju som sagt i närheten av er men vi får se vad som händer i år. Ni är så välkommna, vad jag vet så har vi inga planer inför nästa vecka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:55

It´s time to be to die for!!!   Tävla och vinn en bikini hos denna inspirerande tjej, som jag har börjat att följa!   http://goingsmaller.blogg.se/2013/april/vinn-en-fantastisk-bikini-har.html#comment   ...

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:26

Jag köpte för ett bra tag sedan tyg för att ha i luvorna på onepiece´ar till barnen. Dessa onepiece´ar har ju inte blivit av och det känns ju bara dumt att ha tyget liggandes utan att det används så i förra veckan gjorde jag slag i saken. Det blev tv...

Dop

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 18:59

Idag var det dax för dop av sambons systerdotter, tyvärr fick jag stanna kvar hemma tillsammans med Lilly då hon inte mått så bra på morgonen. Danne och de andra två barnen åkte iväg för att delta i tillställningen. Hade lagt ner mkt tid på doppresen...

Av Marie Pettersson - 11 april 2013 15:14

"Tyck inte synd om dig själv för du är den enda som kan påverka och förändra ditt liv"   Åh, man vet detta så väl men ändå fortsätter man att tycka synd om sig själv och den skiten som man hamnar i för stunden. (pratar inte om något speciellt) ...

Av Marie Pettersson - 5 mars 2013 10:55


Imorgon har jag haft det i en vecka... :) Torsdagen den 21 Februari postade jag:           ...och som sagt tisdag förra veckan fick jag hämta ut det efterlängtade...   KÖRKORTET!!!!         Det känns helt underbart att slippa...

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards