Alla inlägg under juli 2011

Av Marie Pettersson - 27 juli 2011 21:42

För första gången på säkert 5 år har jag åkt karuseller igen, denna gång blev det PDOL.....kan inget annat än säga att det är ju skitkul, lika roligt som jag minns det och man får en sådan adrenalinkick utav detta. Det tråkiga är att påväg tillbaka mot bilen började jag må lite smått illa men det gick som tur över då jag fick i mig lite att dricka, inte så konstigt kanske, varmt snurra runt och upp och hit och dit och sedan svettas och inte fylla på med vätska så mår nog inte kroppen superbra precis.


Det blir späckat i helgen....morgondagen bjuder på jobb på morgonen, systembolaget och sedan kanske ett besök på havsbadet och dinosaurerna, torsdagkvällen bjuder på grillning hos M men vi kommer inte att grilla men däremot kommer vi att göra ett litet besök lite senare på kvällen ändå för att säga hej och träffa alla. Fredagen är det jobb igen på morgonkvisten och sedan blir det nog bara lugnt fram tills middagen då ungarna skall åka och få sova hos farmor och farfar medan mor och far åker ut till Dannes bror och hans fru som så snällt bjudit in oss till mat och tunna vilket inte låter så helt fel i mina öron kan jag meddela. Planen är att cykla hem från dem men det återstår ju att se om vi verkligen gör eller hur det blir.


Jasi jag vet inte riktigt annars vad som händer jag har tyvärr inga bilder att visa nu då skåpet i köket ser ut som ett kaos med kablar osv då det är inställt en massa saker då vi håller på att fixa till kaklet i köket och snygga till det med att sätta upp en kakeldekor, ni ska få se före och efterbilder  men det kommer då jag är klar.


Nu blir det sängen för mig så att jag orkar upp imorrn och jobba....natti natti på er.

Av Marie Pettersson - 24 juli 2011 20:59

Helgen startade ju inte så speciellt rolig precis då man nås utav denna tragiska nyhet om Norge, att kanske en endaste varelse kan göra så otroligt stor skada. I allt detta tråkiga så blev det ändå otroligt mycket kärlek då min barndomskompis lillasyster blev fru istället för fröken. Hon var så vacker att det går inte att beskriva och valet av sånger i kyrkan var underbart fina och så passande: Låt mig alltid få leva nära, nära ditt hjärta och nära din famn, vår längtan den skall bära, oss över de svåraste haven i land, kom låt oss vandra ut, i en kärlek som aldrig tar slut...........................kan inget annat än att rysa då jag hör låten för den är så fin.


Detta var vår lördag och söndagen bjöd på lite sociala möten med barndomskompisen och hennes familj som jag inte träffat något på 4 år. Det är så roligt att träffas och kunna dela gamla minnen om vad man gjort och sagt och sedan kunna skratta över det. Nu är vi båda vuxna med egna familjer och egna små barn som skall växa upp och göra samma tokigheter som vi gjorde en gång i tiden. Tror inte att man insett ännu att man inte är så liten längre utan man är vuxen och om man skall kryssa för vuxenpoängen så har man redan fått ett ex antal redan: Villa, vovve, volvo, ungar, karl, jobb, snart färdig utbildad....läskigt värre. Imorgon blir det jobb igen och kanske en tur upp till degerberget om nu vädret tillåter.



Av Marie Pettersson - 11 juli 2011 12:18

I helgen bar det av till Lycksele då vi tillsammans med några vänner valde att detta år hyra en stuga då både vi och dom har barn och kände att det skulle vara trevligare och roligare att kunna lägga ungarna och fortsätta att umgås istället för att bo på hotell och gå till varsitt rum redan sju/åtta på kvällen. Vi valde även att tillbringa tid på Ansia Camping från fredag till söndag denna gång detta för att kunna på lördagen tillbringa tid på Ansia Badpark som ungarna verkligen uppskattade och sedan söndagen på Djurparken där det roligaste var tivolit.


 

Casper somnade omgående och vaknade då vi gått runt hela området och satt oss ner för att äta lunchen, tror knappast att han kände att han missat något då han är så liten.


   


Lilly hade vid två tillfällen givande eller som det såg ut iaf att vara givande samtal med djuren i parken.


       


Många av djuren ville inte visa sig så barnen missade bland annat vargen och lodjuren men de fick iaf se björnarna och små griskultingar samt Leo klappade på en det små nyfödda djur.


   


Ni som har besökt djurparken vet att det är mycket att gå och därför var barnvagn och kärra ett måste.

       

  Till sist fick barnen det dom tydligen längtat efter sedan inträdet innanför grindarna till djurparken och det var ju självklart tivoli och det blev en och annan karusell.
Har insett nu att en resa till djurparken är mysig om man kan bo som vi gjorde i stuga men man kan faktiskt besöka stället även genom en dagstur och sedan hem igen på kvällen.

Dagarna före var vi på grillning och barnen satt länge redo att åka vilket jag då passade på att ta lite kort på barnen.


     

Av Marie Pettersson - 4 juli 2011 09:50

 

Toaletten före uppiffningen! Ingen höjdare eller hur? Det enda som jag gillade med denna toalett var målningen på väggen men nu är den ett minne blott.



     


Såhär såg det ut under renoveringen och påväg till ett nytt och mer inbjudande resultat om nu en toalett kan vara inbjudande.


Och då kommer vi ju till resultatet och det ser ut såhär idag på vår lilla toalett och jag måste bara få säga att jag blev otroligt nöjd över mitt jobb.

       

Vad tycks??!!


Vad har hänt mer i veckan som var jo jag var ju och införskaffade ett par badskor till lilltjejen och till Leo söker vi fortfarande, blir nog en liten tur till Luleå för att kika om vi hittar några. Det är ju så att sist vi var på Pite havsbad så sprang ju Leo som vanligt och under ett tillfälle ramlade han även på det otroligt hala golvet så då bestämde vi oss för att det var ganska smart att införskaffa dess dojor och nu när vi ska åka till Lycksele och badningen där så är det nog ganska smart att ha dessa. Lilly iaf hon fick sig ett par röda.

 

Vi har sett ett par i Luleå till Leo som är gröna och svarta så som sagt vi får se om hur de passar herrn och de duger eller inte. =0/


I helgen har vi vart till mamma och pappa för min lilla papsen har ju fyllt år så vi har firat honom med paket och tårta. Då vi ändå var i Skellefteå trakten passade jag och Leo som är Eric Saade tokig på att dra oss in till Skellefteå festivalen eller Stadsfesten som det heter idag och kika på honom och gå runt lite på stan och kika på stånden, gissa om man blev besviken då det visade sig att majoriteten av stånden var matstånd, hur som helst blev det ett par foppatofflor till Leo då  hans är för små, självklart dög det inte med vanliga utan han skulle ju ha bilar på sina skor så det fick bli ett par svarta Cars. Vi hann även med att möta upp några kompisar till mig som jag inte sett på ett tag samt, godisremmar, sockervadd, mat, Saik märke att sätta på foppatofflorna samt autografer från spelarna i laget, Leo var helnöjd över att få lite autografer från grabbarna som gjorde sig så bra ifrån sig i år, håller tummarna att det går lika bra nästa gång. Annars har det inte hänt så mycket mer, idag blir det att skriva på jobbarpapper, få ny kläder och sedan det vanliga, städa, tvätta osv.

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards