Alla inlägg under augusti 2011

Av Marie Pettersson - 31 augusti 2011 10:58

Idag vaknade jag upp för andra dagen på raken med halsont och svårt att svälja även andningen var påverkad. Ringde till vårdcentralen för att få hjälp och beskrev mina symtom och menade på att det påminner lite grann om då jag hade halsfluss tidigare men menade inte på att det verkligen var det utan bara så att kvinnan i luren kunde förstå på ett ungefär hur jag kände det. Kvinnan i luren, på hennes sätt att prata så framstod det som att jag som är en enkel svensson och inte jobbar inom vården inte ska försöka leka läkare och diagnostisera mig själv utan låta det till dem som kan, och visst det säger jag inget om men ursäkta mig VARFÖR FINNS VÅRDEN??? Hur som helst så fick jag mig en tid idag så jag satt lillemannen i bilstolen och åkte iväg för en bedömning om man nu var döende eller ej. Resultatet visade på att jag ju självklart var frisk, man känner sig ju dum som tar upp tiden deras men det känns ändå bättre att få höra att det inte var något fel. Aja hon ordinerade mig vila och tittade sedan på Casper och sa för visst har du någon som kan hjälpa dig?! Jodå nog har jag någon som kan hjälpa mig men i mitt huvud så tänkte jag för mig själv, alltså hur har du tänkt att detta ska gå till då jag studerar, har en liten hemma på dagarna och sedan har två andra barn som kommer hem efter dagis, visst nog kan pappa alltid ta hand om dem så jag får vila men alla som har barn vet ju om att det går inte alltid att göra på det sättet, det enda som jag kom på som fungerar är att lämna allt hushållsansvar åt mannen men det är ju som ingen förlust precis att få överlämna det ansvaret åt någon annan.


Annars händer det väl inte så mycket här livet ser ut som det brukar göra, går bara och väntar på att få svar om jag kan få plugga ergonomi 30hp eller inte, det är redan meningen att jag ska läsa två kurser nu i vår men jag vill ha en tredje för att få min heltid, känns rent ut sagt förjävligt att man inte kan få låna pengar ändå för heltid även om jag studerar på halvtid, vad är problemet egentligen för jag blir ju ändå tvungen att betala tillbaka skiten eller hur, håller ni inte med mig?! Nu ska jag sätta mig ner och äta lite gröt tillsammans med minstingen och sedan blir det nog VILA i soffan hahaha.

Av Marie Pettersson - 18 augusti 2011 10:57

Hur många ggr har man inte känt detta, man har hur mycket som helst som skall göras men man vet absolut inte i vilken ände som man skall börja i. Då man väl sätter igång går det ju snabbt men som sagt vilken ände. Jag har tusen skolsaker som skall göras men vilken är viktigast eller är alla lika viktiga, disken måste stoppas undan, tvätten måste tvättas men vad är mest viktigt, få rena kläder i garderoben eller nytt rent porslin att äta på. Bara att grubbla över detta tar en massa tid och sedan så hamnar man här istället då jag igentligen även bör passa på då minstingen i familjen sover en stund. (väntar egentligen på att han skall vakna).


Vad har annars hänt, hm....jo ungarna har börjat om på dagis igen och gissa om de är nöjda över att vara tillbaka igen, Lilly säger hejdå så fort som vi kommer innanför dörren: "hejdå mamma" och så vinkar hon till mig och puttar på mig. Det känns super att de är så nöjda och det gör ju även att jag kan hinna med det jag behöver och vill under dagarna.


Annars händer det väl inte så mycket vi var förra helgen på en kompis 40-års skiva och det var hur trevligt som helst. Då hon som fyllde år hade anordnat så att vissa utav oss skulle uppträda eller hitta på något för henne så vände vi på steken och hon fick så fint läsa upp ett tal och sjunga en vacker melodi för oss. ;0) Detta var på lördagen och söndagen bestämde jag och karln min oss för att äta hotellfrukost då vi bara var på tu man hand och mysigt var det så det blir absolut fler ggr. Nu till helgen blir det också 40-års skiva men det lär bli lugnt då barnen skall följa med oss lär inte bli så länge heller....det ska bli mycket trevligt.


Av Marie Pettersson - 10 augusti 2011 11:02

Vart ska jag börja kan hoppa tillbaka till PDOL helgen, ungarna fick ju åka karuseller och de var väldigt nöjda den kvällen....även jag och Danne åkte karuseller men jag höll mig till de större attraktionerna och han till de mindre och det såg då ut att vara lika spännande att åka ändå. =0)

 


 

Under PDOL fredagen tillbringade vi kvällen tillsammans med gott sällskap i tunna, det blev riktigt hett där ett tag.........................av eldning förstås då vissa i sällskapet tyckte att det skulle eldas på mer så det blev mycket sittandes på kanten istället för i tunnan men några fina timmar hann vi iaf tillbringa i det underbart härliga vattnet som blev blandat med det ena och det andra under kvällens gång, typ chips, ostbågar och dryckenskap.


               Trots allt detta så verkade då vissa nöjda och gav tummen upp......


Vi har sedan förra året pratat om att besöka havsbadet och dinolandet men det har ju varit så otroligt dyrt att vi valt att lägga det på hyllan, men i år plockade vi ner idéen igen då vi fick se att priset på inträdet inte var så farligt att vi bestämde oss för att åka dit och kika.

    Tänkte att jag skulle försöka mig på att ta en liten bild på barnaskaran alla tillsammans men där gick jag på en nit, tror ni det är lätt att få alla ungar att titta åt ett och samma håll, njae typ inte men det blev helt okej ändå.

 

Om man under sommaren inte har något att göra på en tisdag så bör Svensbyn besökas, vi har varit där nu 4 eller 5 ggr på öppethusdagarna som de har haft där då det visat gamla saker, Leo och några av våra vänners ungar fick även testa på att tvätta på gammeldagsvis. Helt otroligt att det kan vara så uppskattat av ungar att få göra hål i järn, pumpa vatten, tvätta och sedan kika på djuren som finns på gården.


 

Till sist har det skett en liten förändring här hemma, vi har att upp kakeldekor, jag tog ju upp tidigare om vilken som vi skulle välja och det blev svart och här har ni resultatet.


FÖRE:

 

EFTER:


 

Ska erkänna att jag är ganska nöjd faktiskt.


Till dagens datum då, i veckan har det inte hänt så mycket ännu då Danne har börjat att jobba igen. Fredag blir det kalas för herrn i huset och sedan lördag blir det 40Års fest, börjar inse att det är snart dax att börja tänka på hur man skall göra på sitt eget, jag vet på ett ungefär vad det lutar åt sedan återstår det ju att se om det blir så eller inte....Nu ska jag nog klä på mina ungar och ta dem ut en sväng så de får se något annat än våra 4 otroligt fina väggar. =0)

Av Marie Pettersson - 1 augusti 2011 11:17

Ska det aldrig ta slut?!

I förrgår målade jag staketet klart och påbörjade stolparna.


     


Nog blir det skillnad alltid om man jämför hur det såg ut tidigare.


I dagarna var jag in för att fixa glasögonen och gick därifrån med två lådor med glasögon, känner mig otroligt sugen på att skaffa nya glasögon och sedan har jag fått sämre syn och därför skulle det kännas bättre genom att byta till ett par andra glasögon som ger mig bättre syn. Problemet är att jag blev snål och skulle gå på specsavers och kolla in glasögorna där och se om jag hittar något liknande som jag hade fått på första stället och visst fanns det snygg glasögon även där men jag vet inte det känns som att det inte är samma kvalitet eller det är ju som ganska självklart att det inte är samma kvalitet då det skiljer så mycket på dem i pris. Är det värt att lägga ut 4000:- spänn på ett par glasögon?!


 

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards