Alla inlägg under september 2011

Av Marie Pettersson - 27 september 2011 17:07

Ojojoj, det var verkligen länge sedan jag skrev här, har varit så mycket att tänka på att jag har helt enkelt lagt bloggen åt sidan. Sist då jag skrev så väntade jag på svar om jag kommit in på ergonomin eller inte och vilken tid det tog så tillslut mailade jag läraren och fick svaret att de tagit in 40st för mycket på kursen och att det bestämt sig för att låta dessa få gå sin kurs och inte ta in några reserver, surt för mig kan man ju säga och en massa problem blev det. Jag fick ju lite smått panik och sökte efter en kurs för att kunna få upp till heltid i studier och för att få csn pengar som tur lyckades jag finna en kurs och heltid var ett faktum men inte tror ni väl att det skulle vara så enkelt nej icke det.....jag fick då veta genom CSN att jag inte har tillräckligt med poäng för att få bidrag och gissa hur många poäng jag saknar...............jo 0,5 poäng, nästan så att man inte kan hålla sig för skratt. Nu sket sig ju det med studierna för papper och poäng ger ju inte mat på bordet precis eller räkningarna betalda så jag valde att hoppa av utbildningarna alla förutom en (ergonomin är kvar, me like) och söker nu i dagarna förbrilt efter arbete. Jag har mitt vikariat hos ISS som går ut nu på fredag så från och med nästa vecka står jag utan arbete och utan pengar vilket inte känns något vidare men det löser sig sa han som sket i badkaret. Vet ni om något jobb i Piteå eller någon som behöver folk så hör av er till mig.


Vad händer mer då jo lilleman har ju fyllt ett helt år och blivit stor kille, ingen bebis längre även om det är min lilla bebis fortfarande enligt mig, en liten goding som gillar pussar och kramar........än så länge iaf. Han firades med tårta och med paket och nöjd och glad blev han. Ja, vad mer har hänt jo jag har klippt mig eller det börjar ju bli några veckor nu så det börjar bli lite längre men jag är helnöjd ändå men så fort som pengar kommer in så blir det nog klippning igen kortare som jag hade från början, kan ge en bild över hur det ser ut nu

 


I veckan blir det att fortsätta att jobba och söka efter jobb sedan hade jag väl tänkt att fixa mina leggings som jag har massor utav men som börjar att gå sönder och därför inte vill använda så jag tänkte att jag skulle vara duktig och laga dem så att man kan använda dem igen och slippa köpa nya hela tiden då det egentligen inte är några större fel på dem. Förutom detta blir det pluggning och göra klart arbetet som skall lämnas in genom Belastningsergonomin som förövrigt är superintressant kan jag meddela och jag känner verkligen att det är inom ergonomin som jag har hittat hem, arbetsterapeut med riktning mot ergonomin...jippie!!! Näe nu ska jag lägga mig på soffan och softa innan sängen kallar....gissa om man är bortskämd då man går hemma och lämnar ungarna åtta, nu blir det upp fem för mig för att äta och göra sig iordning för att hinna lämna ungarna innan sju då jag börjar jobba.


Ska försöka bli bättre på att skriva igen och lägga ut lite bilder för er att kika på.






Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards