Alla inlägg under november 2011

Av Marie Pettersson - 1 november 2011 20:52

Varför ska all studentlitteratur vara så dyr för, visst jag är supernöjd över att man slipper betala sina studier fast vi gör ju lite det ändå då alla böcker måste införskaffas som många gånger inte är de billigaste böckerna som de kräver att man skall ha heller.


Idag har jag och I gjort klart examensarbetet och skickat in det för bedömning, håll nu tummarna att det går vägen för då har jag bara en dum tenta och praktiken kvar tills jag kan titulera mig Arbetsterapeut, weehee...ett snäpp närmare en utbildning och viktigast av allt ett jobb och förhoppningsvis ett fast sådant. Börjar bli galen av att gå och arbeta mina få timmar per dag och sedan inte veta från den ena dagen till den andra om man får arbeta eller inte.


Förutom examensarbetet har jag tagit hand om min sjuka dotter som jag VAB´ar för då hon har feber, hosta och är allmänt slutkörd. Vintern kan vara underbar på många olika sätt men just nu ser jag bara det negativa med det.

  • Tjocka kläder
  • Förkylningar
  • Magsjuka
  • Halka
  • Snö som kommun inte skottar upp
  • Snöstorm
  • Mörkret som iofs även är bra

Det finns säkert en massa fler negativa saker som passar in på snön och det finns en massa positiva saker med vintern som vi bara måste älska som exempelvis, tända ljus, jul och allt som hör till med pyntning osv.


Vad händer mer hos familjen Eklund/Pettersson, i helgen var jag och firade mamma som fyllde år. Tog med mig mina två små grabbar också och gjorde det till en myshelg bara vi vilket uppskattades utav dem båda, eller Casper är alltid nöjd medans på Leo märks det direkt när han njuter av något.


Nu ska jag ta och dra mig tillbaka och ner under täcket för att läsa lite i de engelska artiklarna som lärarna har delat ut till oss. Jag föredrar ju artiklar eller böcker på svenska och självklart ger läraren just min grupp flest artiklar och böcker och just självklart på det underbara språket engelska, som jag inte har något emot annars men snälla försök att läsa artiklar på engelska med sjukhustermer....BLÄÄÄÄÄ nåja, intressant är det ju hur som helst men som sagt det skulle ju underlätta om de var översatta på svenska.


Natti natti på er alla så höres vi någon annan dag!

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards