Alla inlägg under mars 2012

Av Marie Pettersson - 30 mars 2012 07:57

Jag har insett att då man inte har pengar vill man handla och gör det och då på saker som man verkligen inte behöver men då man väl har pengar så finns det fortfarande mycket som man vill ha men man blir för snål för att använda upp dessa pengar. Jag har ju som sagt fyllt 30 och alla var ju så snälla och gav mig bidrag till mitt löpband som jag kan meddela står i vardagsrummet men tyvärr inte använts så mycket på grund av olika anledningar. =0( Hur som helst fick jag ju över pengar som jag nu funderar över vad jag skall göra med.....om jag nu skulle gå ner i vikt så pass mycket så vill man ju ha nya kläder men samtidigt skulle jag vilja införskaffa nya linser igen, men om jag nu tränar så kanske jag vill ha fler ombyten och skor kanske för att kunna gå bättre ute....men om jag går ner i vikt kommer jag ju att växa ur kläderna ganska snabbt och ger det något att köpa dem då....ja frågorna som rullar runt i mitt huvud är många....


Åter till viktresan som jag pratat om och funderat mycket på, jag var inne på en väns blogg för ett tag sedan och läste en sak som jag verkligen känner att detta stämmer ju så bra hur man känner tänkte att jag skulle dela med mig av detta. 

1. Jag är less på att alltid vara fet. Alternativet för mig var en GB, något som jag tycker är väldigt skrämmande. Dessutom oåterkalleligt.

2. Jag var ständigt trött och hoppades på att det stämde som folk sade; att man blir piggare om man äter och tränar rätt. 3. Jag var tvungen att köpa alla kläder på särskilda avdelningar i klädbutiken. När det gällde BH´ar var det till och med specialbutik som gällde. Och priserna såg ut därefter också.

4. Genom att gå ner i vikt börjar man kunna ha kläder i vanliga storlekar. Självklart är det peppande att gå ner när man märker att det ger resultat. Det ger energi.

5. Jag är sjukt nyfiken. Under allt överflöd av kilon gömmer sig en annan kropp. Jag vill se hur den ser ut. För den har gömt sig hela mitt liv.

Det största steget för mig är inte att gå ner i vikt utan att starta, att ta tag i allt och verkligen komma igång för då man gör det går det bara lättare precis som vännen här säger. 


Tänkte bara berätta lite hur det går med Leo rummet...Nu har det kommit upp lister runt fönstret och han har äntligen fått upp rullgardinen och sina nya fina döskallegardiner som han så promt ville att mormor skulle köpa för att ha i sitt rum. Han är supernöjd och han pratar mycket om då han får sitt skrivbord och hylla för att kunna ställa sina legosaker.

Men vi tar en sak i taget, just nu söker vi efter en lämplig stol för han att sitta på vid sitt skrivbord och utifrån detta kunna sätta upp ett skrivbord på väggen. Gissar att det kommer att bli superfint i hans rum då det är helt klart, jag förstår att han tycker att det tar tid men det måste få ta tid ibland för att det skall bli bra också vilket barn inte alltid förstår.



Av Marie Pettersson - 6 mars 2012 07:18

men alltså det går väldigt långt mellan gångerna och jag ber verkligen om ursäkt för detta men det händer nog inte så mycket här ändå. Det jag har hunnit med sedan sist är att jag har fyllt 30 år och jag fick en underbar dag med nära och kära och fick otroligt fina presenter och kort.

I present fick jag pengar och som jag nämnde tidigare så önskade jag mig ett motionsband som nu är beställt och bör komma i slutet av denna vecka, det känns ju lite spännande och roligt. 

Då vi i söndags var och beställde löpbandet så fick jag nöjet att gå på bar asfalt, ni vet då all snö och is har tinat bort och asfalten har kommit fram. Jag blir helt lyrisk av att få gå på asfalten igen efter all snö, ser jag en fläck med asfalt måste jag bara gå på den......om den nu inte är mitt i gatan eller så men ni förstår hur jag menar. Det är verkligen inte samma sak att gå inne i centrum där det alltid är asfalt utan det måste försvinna för att komma tillbaka igen. Sommaren är på gång visst är det underbart?! Idag blir det att plugga tillsammans med en klasskompis, hoppas verkligen att det går undan och att vi blir godkända på x-arbetet snart för jag är så otroligt less på detta. Arbetet handlar om arbetsterapeuter som arbetar med deprimerade klienter och det är ju superintressant men man blir ganska less på att det aldrig blir klart.

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards