Alla inlägg under oktober 2012

Av Marie Pettersson - 14 oktober 2012 07:44

I vanliga fall på helgerna brukar jag få sova ut på morgonen och danne stiger upp med barnen. Det är ju bara jag och de två minsta hemma i helgen, då danne och leo är och jagar älg, och då skulle de ju självklart stiga upp strax före klockan sex. Nu kikar de på tv.

Av Marie Pettersson - 13 oktober 2012 21:45

Varför finns det inte ett här uppe i norr också? Skulle ju vara helt underbart. Jag gillar dollarstore men de saknar mycket som man söker efter. Tänk som sagt ett här uppe, de skulle ju knappast förlora kunder därnere. Att bygga ett till varuhus här uppe skulle skulle ge mer kunder från norra delen av norge samt delar av finland. Det bästa med att ha varuhuset endast i söder är att min karl slipper oroa sig över att vi ska bli pank och måsta flytta ut på gatan. :-D

Av Marie Pettersson - 11 oktober 2012 19:45

Idag gick jag in på webbisar för att kika om grannen hade fått någon bebis och när jag sitter där började jag söka efter våra barn och se om man kan gå så långt tillbaka och yes det gick, eller jag kunde se Casper iaf.


Casper

Född: 2010-09-10 Kl 05:21

Kön: Pojke

Vikt och längd: 5275g, 53cm (detta stämmer inte för han mätte 57cm dagen efter)


Familj

Föräldrar: Marie Pettersson, Daniel Eklund

Syskon: Leo och Lilly

Ort: Piteå



Visade bilden för Casper och det första han sa var "MIN" och pekade på snutten. =0) Han fortsatte sedan med att peka på tutten och sa "MIN". Jag pekade sedan på bilden och förklarade att snutten och tutten var hans och att bebisen på bilden var han då han var bebis. Casper tittade skeptiskt på bilden och sedan på mig.

Tiden går fort!!! Liten blir stor!! Små barn ger små bekymmer stora barn ger stora bekymmer!!



Av Marie Pettersson - 9 oktober 2012 09:08

Från en jävlig dag till en annan, vet som sagt inte om man skall skratta eller gråta.

 

Igår berättade jag ju om jobbet som jag inte fick samt yrsel som jag plågas med varje dag och hur den igår var värre än vanligt. Idag har det kommit ännu en tråkig och väldigt irriterande nyhet. Vi har fått avslag på vår anmälan, vår såkallade besikningsman missade en spricka i källarväggen som kanske kan påverka vårt hus i framtiden. VARFÖR???? Jag som trodde att det inte kunde bli värre utan att det skulle vända iom att jag fick EP och yrseln men tji fick jag, det fortsätter och läggs på hög. Livet är allt bra underbart!

Av Marie Pettersson - 8 oktober 2012 19:37

Sökte för ett tag sedan ett jobb som Resursvägledare rehabilitering i Skellefteå. Var så sugen på detta jobb och hoppades verkligen på att vara den utvalda, men icke, det kom ett mail idag att tjänsten var tillsatt men att de ville behålla mina uppgifter om något annat dyker upp och jag passar för det jobbet. Nu är jag negativ och säger att det kommer aldrig att ske. :-( Inte nog med denna besvikelse om jobbet, kan jag säga att klockan är 19.30 och gissa vad?! jag ska lägga mig för natten. Då jag skulle hämta ungarna vid 15 tiden idag var jag så yr och det har bara blivit värre så därför väljer jag att lägga mig för då slipper jag tänka på denna skit och får sedan förhoppningsvis en morgondag med mindre yrsel. Ni kanske funderar kanske på varför jag säger mindre yrsel och det är för att jag blir bara mer ledsen om jag skulle hoppas på att det var borta och man vaknar upp och det fortfarande är kvar. Godnatt mina vänner!

Av Marie Pettersson - 8 oktober 2012 09:23

Före och efter

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards