Alla inlägg under december 2012

Av Marie Pettersson - 30 december 2012 15:05

Om det endå vore så enkelt att bestämma sig.

 

Känner att jag vill inte studera något mer, jag har gjort det i så många år och jag har kämpat i tre års tid med en och samma tenta som inte vill bli klar. Har under sommaren arbetat nära arbetsterapeuter och känner att jag inte alls ligger i samma liga som dem, hur skulle jag....även om jag klarade denna sista tenta kunna klara av att göra praktikerna och arbeten som skolan kräver på sidan av?! Jag har inte alls den kunskapen, är det för att jag saknar intresse eller är det för att jag inte har lagt all min tid och kraft till att plugga och lära mig det som krävs. Den 20 januari kommer jag att måsta börja om med skolan om jag inte säger att jag inte vill fortsätta längre. Finns mycket att tänka på!!

 

 

Av Marie Pettersson - 5 december 2012 10:43

Dags att klaga lite! I fredags kom ett telefonsamtal från dagis att Lilly hade fått feber och det har hon än idag och det är onsdag idag, febern har legat på 38 - 40 grader. Imorse som tur är visade den på 37 så det börjar förhoppningsvis att gå åt rätt håll samt den otroligt jobbiga rethostan har också börjat att lägga sig.

 

I söndags började jag känna mig yr och konstig, gissa vem som hade fått feber, jo moi. Med denna feber kom även rethostan. Har legat på 38 i stort sett hela tiden tills igår kväll då den visade på 39 och jag knappt kunde stå upp. Inatt har jag legat i en vattensäng och då kan jag meddela att vi har ingen vattensäng, sedan hade tydligen någon tänt en brasa i rummet för det brände som sjutton i nacken och i ansiktet. Idag iaf vaknade jag upp på 37 så det är också förhoppningsvis påväg ner till det normala, även rethostan börjar att ge med sig. Det enda negativa med det hela är att jag verkar övergå till en förkylning istället. Suck!

 

Igår började lilleman att hosta som bara den och idag visade även han på feber. Stackarn hostar så mycket att han kräks slem. =0(

 

I den jobbiga sjukstugan är det inte bara tråkigheter utan även trevliga saker som händer, alla julklappar är inhandlade förutom tre detta innebär att julafton snart är här. Idag gick jag in och kollade om jag fått svar på en inlämningsuppgift och det visade på ett godkänt resultat, jippie så nu är det bara slutprovet som måste göras sedan är jag KLAAAAAAAAAAAAAAAAAARR! Håll tummarna att det går bra för mig. 

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards