Alla inlägg under februari 2013

Av Marie Pettersson - 22 februari 2013 16:12

Jag har insett att det inte är så dumt att läsa böcker iaf. Jag är en följeslagare av tv - programmet Mia på Grötö och då jag var och handlade för någon vecka sedan hittade jag en bok som hon har skrivit som heter Avig Maria. Den är superbra, jag ler hela tiden då jag läser den.

Har även insett att yrseln inte är lika kraftig.    Har funderat länge på att jag skall testa på lite ljudböcker istället så då slipper jag koncentrera mig på att läsa och sedan är ju de perfekt då man är ute och promenerar, eller promenerar och promenerar jag har 30 minuter mellan det att jag hämtar Lilly och Casper på dagis till det att Leo slutar så då brukar jag gå min lilla runda istället för att gå hem och sedan vända igen. Såg att det nu är bokrea så man kanske ska passa på. 

 

 

(lånat bilden från google/www.husnio.se)

Av Marie Pettersson - 12 februari 2013 07:27

I förra veckan var det då dax för att träffa en "ny" läkare igen, ett år sedan sista anfallet.

 

Läkaren:

jag har läst lite i din journal och uppfattat att du varit lite osäker om du verkligen har ep eller inte stämmer det???

 

Jag:

Nja mjo det har jag varit.

 

Läkaren:

Jag kan säga att jag tror inte att du har epilepsi, du har självklart haft ep anfall men du har inte ep. 

 

 Tydligen så kan vi alla få ep anfall och i mitt fall så blev det två ggr, den första pga utmattning...vi hade legat i magsjuka, förkylning, skola, tre barn osv. Det andra anfallet fick jag pga oro över att jag skulle få ett till.

Kan meddela att det känns otroligt skönt att få höra detta och veta att det finns någon fler som tycker och tänker precis som vi har gjort. Han menade på att det har inte funnits något på undersökningarna som jag har gjort (eeg,röntgen) och sedan hade jag bara 8,5mg medicin i kroppen på morgonen samt att jag bara äter medicinen på morgonen vilket inte är "normalt" om man nu har ep. De brukar ha mellan 10mg till 50mg i kroppen samt att de brukar äta på morgonen och kvällen.

 

Åter då till körkortet som jag har tagit upp tidigare, det fanns inget snack om saken att jag skulle ha tillbaka mitt körkort och det är ju verkligen skönt att få höra detta så nu är alla papper inskickade och jag får nu bara vackert vänta på att transportstyrelsen också skall ge klartecken för mig att köra. Sitter nu och grubblar över hur länge detta kan ta och gick in på internet och ser att det har tagit upp till 4 månader för vissa. :/ Aja jag ska ta kontakt med dem själv för att höra. Ska bli spännande iaf att få börja köra igen, det var ju ett tag sedan, känns precis som då man skulle köra själv för första gången. :) 

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards