Direktlänk till inlägg 10 augusti 2011

Uppdatering pågår..

Av Marie Pettersson - 10 augusti 2011 11:02

Vart ska jag börja kan hoppa tillbaka till PDOL helgen, ungarna fick ju åka karuseller och de var väldigt nöjda den kvällen....även jag och Danne åkte karuseller men jag höll mig till de större attraktionerna och han till de mindre och det såg då ut att vara lika spännande att åka ändå. =0)

 


 

Under PDOL fredagen tillbringade vi kvällen tillsammans med gott sällskap i tunna, det blev riktigt hett där ett tag.........................av eldning förstås då vissa i sällskapet tyckte att det skulle eldas på mer så det blev mycket sittandes på kanten istället för i tunnan men några fina timmar hann vi iaf tillbringa i det underbart härliga vattnet som blev blandat med det ena och det andra under kvällens gång, typ chips, ostbågar och dryckenskap.


               Trots allt detta så verkade då vissa nöjda och gav tummen upp......


Vi har sedan förra året pratat om att besöka havsbadet och dinolandet men det har ju varit så otroligt dyrt att vi valt att lägga det på hyllan, men i år plockade vi ner idéen igen då vi fick se att priset på inträdet inte var så farligt att vi bestämde oss för att åka dit och kika.

    Tänkte att jag skulle försöka mig på att ta en liten bild på barnaskaran alla tillsammans men där gick jag på en nit, tror ni det är lätt att få alla ungar att titta åt ett och samma håll, njae typ inte men det blev helt okej ändå.

 

Om man under sommaren inte har något att göra på en tisdag så bör Svensbyn besökas, vi har varit där nu 4 eller 5 ggr på öppethusdagarna som de har haft där då det visat gamla saker, Leo och några av våra vänners ungar fick även testa på att tvätta på gammeldagsvis. Helt otroligt att det kan vara så uppskattat av ungar att få göra hål i järn, pumpa vatten, tvätta och sedan kika på djuren som finns på gården.


 

Till sist har det skett en liten förändring här hemma, vi har att upp kakeldekor, jag tog ju upp tidigare om vilken som vi skulle välja och det blev svart och här har ni resultatet.


FÖRE:

 

EFTER:


 

Ska erkänna att jag är ganska nöjd faktiskt.


Till dagens datum då, i veckan har det inte hänt så mycket ännu då Danne har börjat att jobba igen. Fredag blir det kalas för herrn i huset och sedan lördag blir det 40Års fest, börjar inse att det är snart dax att börja tänka på hur man skall göra på sitt eget, jag vet på ett ungefär vad det lutar åt sedan återstår det ju att se om det blir så eller inte....Nu ska jag nog klä på mina ungar och ta dem ut en sväng så de får se något annat än våra 4 otroligt fina väggar. =0)

 
 
spikies

spikies

12 augusti 2011 20:54

snyggt det blev i köket. sjukt att en liten förändring gör så mycket.

jag är grymt nöjd med skorna. är kanske inte den klack på dom jag tycker är snyggast men man kan inte få allt ;-) dom va ju värda pengarna

http://spikie66.babyblogg.se

 
Hanna

Hanna

17 augusti 2011 20:38

Det blev ju jättefint i köket! :)

http://hannovsky.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:55

It´s time to be to die for!!!   Tävla och vinn en bikini hos denna inspirerande tjej, som jag har börjat att följa!   http://goingsmaller.blogg.se/2013/april/vinn-en-fantastisk-bikini-har.html#comment   ...

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:26

Jag köpte för ett bra tag sedan tyg för att ha i luvorna på onepiece´ar till barnen. Dessa onepiece´ar har ju inte blivit av och det känns ju bara dumt att ha tyget liggandes utan att det används så i förra veckan gjorde jag slag i saken. Det blev tv...

Dop

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 18:59

Idag var det dax för dop av sambons systerdotter, tyvärr fick jag stanna kvar hemma tillsammans med Lilly då hon inte mått så bra på morgonen. Danne och de andra två barnen åkte iväg för att delta i tillställningen. Hade lagt ner mkt tid på doppresen...

Av Marie Pettersson - 11 april 2013 15:14

"Tyck inte synd om dig själv för du är den enda som kan påverka och förändra ditt liv"   Åh, man vet detta så väl men ändå fortsätter man att tycka synd om sig själv och den skiten som man hamnar i för stunden. (pratar inte om något speciellt) ...

Av Marie Pettersson - 5 mars 2013 10:55


Imorgon har jag haft det i en vecka... :) Torsdagen den 21 Februari postade jag:           ...och som sagt tisdag förra veckan fick jag hämta ut det efterlängtade...   KÖRKORTET!!!!         Det känns helt underbart att slippa...

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards