Alla inlägg under januari 2012

Av Marie Pettersson - 24 januari 2012 19:37

Har precis lagt mig i sängen då jag hör ett surr, tänder upp lampan och vad får man se...jo en stor fluga. Nästan så man börjar fundera på om man missade något imorse, fick då för mig iaf att termometern visade på -12 då jag åkte på jobbet och inte 21 plus. Kanske var flugan ett tecken på något men frågan är bara vad. Att vi har för varmt och gott inne kanske. :-D så lite och så enkelt. Har jag nämnt någongång att jag inte tycker om vintern? I helgen var det spysjuka för lilly, igår feber hos mig och idag huvudvärken från mars...snälla sommar kom snart och stanna länge denna gång. I veckan blir det plugg om nu inte jag eller någon annan blir sjuk förstås. Helgen kommer att bjuda på kalas och målning. Jag tycker det är lika spännande att leo ska få ett eget litet krypin som han själv. Ska bli så roligt att se resultatet då allt är klart. Undrar hur tidigt herrn kommer att vilja lägga sig. Nu ska jag sova och vila mitt onda huvud. På återseende!

Av Marie Pettersson - 23 januari 2012 12:36

The big 30 närmar sig med stormsteg och funderingarna över vad som kommer att ske på den stora dagen hamnar i mitt huvud lite då och då men det lutar mot att det blir öppet hus på dagen D och sedan blir det festligheter till sommaren då man kan vara ute och ha trevligt och bara umgås. Ingen överrasknings fest mao.... =0) Till er som funderar över vad man skall hitta på till en tjej som fyller 30 år så behöver ni inte fundera längre, jag har nämligen sucktat länge över ett löpband men de har varit så dyra och då kom jag på att jag fyller ju snart år och vad skulle inte sitta helt fel än bidrag från nära och kära till detta. Löpbandet ger mig möjligheter att kunna träna när som helst och förhoppningsvis leda till att jag kommer mig ner till den vikt som jag hade 2004 då jag var nöjd med mig själv. Nog om detta....vid frågor bara hör av er!


Idag är jag hemma och VAB´ar då Lilly åkte på magsjuka på lördagen.  Men det blev bara två gånger men efter det har hon mått bara bra så det var en kort magsjukeperiod....imorrn blir det dagis igen om nu det inte blir en helomvändning och allt kommer tillbaka igen. Jag känner bara en massa stress idag då jag vet hur mycket som jag bara måste göra idag men som jag inte kan göra då jag är hemma med ungarna. Får väl stressa iväg efter maten idag då Danne är hemma och kan ta hand om ungarna.


Här händer det nog inte så mycket mer...eller ja Leos rum håller på att göras iordning, det har blivit gröna väggar och blått tak än så länge, just nu är det sängen som skall målas vit och sättas upp så det finns lite kvar att göra men det blir nog bra när det är klart allt och jag ska försöka att visa lite före under och efterbilder snart.


Nu ropar Leo så jag måste dra...ha re bra allihop!


Av Marie Pettersson - 2 januari 2012 18:37

Yes box, jag ringde förra veckan om arbete och visst fanns det arbete till mig..... på ett ställe iaf så nu i veckan och nästa har jag arbete på NMV. Nu arbetar jag 7:00 - 14:00 istället för 7:00 - 9:20. Tror ni inte då jag sitter på lunch idag att jag får ett sms från driftchefen från förra stället som jag arbetade på att hon skrivit ut ett nytt anställningsbevis till mig och skickat till mig......HALLÅÅÅÅ frågar man inte först om jag ens vill arbeta. Självklart svarade jag på detta sms att de två närmaste veckorna kan jag inte arbeta.


Jahapp, förutom detta händer det väl inte så mycket...ett nytt år med nya bekymmer väntar.  

Nyår tillbringades som många tidigare år med familjen F och vi hade det mycket trevligt, tyvärr blev det inte till tolvslaget då minstingen i familjen inte har varit frisk i veckan......eller någon annan av ungarna för den delen. Väl hemma igen fick de små liven efter mycket om och men krypa ner under täcket. Då klockan tillslut började närma sig tolvslaget väckte vi Leo för att han skulle få se raketerna, kan meddela att det var otroligt vackert. Tror inte jag är den enda men de här ballongerna som bara blivit mer och mer poppis tycker jag är otroligt fint, man blir som rörd på något sätt...varför vet jag inte. Tänker på det A sa på Nyårsafton att hon blir så sentimental på nyår för att ett år tar slut och ett nytt börjar....jag har inte tänkt så tidigare men nu i år då jag såg dessa ballonger började jag tänke så....tänk på allt som har hänt under 2011 men även alla åren innan det, vad har jag hunnit med i mitt liv hittills och vad ska komma skall. Jag har hunnit med att få 3 barn, hus, vovve, villa, volvo, sambo och mycket annat. Det största som komma skall under detta år att se fram emot eller vad man nu skall göra är det stora 30 sträcket...JEPP jag blir trettio år gammal...hihi tiden går fort.


Något som jag lovade  mig och jag hoppas att ni andra också ska göra under detta nya år är att var nöjda med er själva både fysiskt och psykiskt samt det ni har åstakommit hittills i era liv!!!!


GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET OCH VAR RÄDD OM ER SJÄLVA OCH VARANDRA!!!




Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards