Alla inlägg under juli 2012

Av Marie Pettersson - 14 juli 2012 15:39

Första riktiga klippningen då det inte bara handlade om att ta topparna. Kan meddela att jag inte vant mig ännu och han är inte min lilla bebis längre. Han var finare i längre hår kanske ska låta det växa ut igen för det gör ju det som tur är.

Av Marie Pettersson - 14 juli 2012 15:35

Vaknade upp imorse och började fundera på om jag sovit igenom hela sommaren, regn regn och åter regn. Finns inga dåliga väder självklart men man blir nästan deprimerad då ens favorit årstid aldrig kommer. Vi har inte haft några speciella planer inför sommaren då jag jobbar hela, men några dagar är man ledig iaf och då försöker man ju hitta på något med familjen. Vad man hittar på påverkas ju ganska mycket utav vädret. Hoppas på bra dagar måndag tisdag för då blir det att åka tillbaka i tiden för några timmar och sedan kanske en sväng till havsbadet och hoppborgarnas land.

Av Marie Pettersson - 10 juli 2012 22:03

Allt börjar med illamående och man tror att lingonveckan är på g men tji får man då det visar sig att den håller sig borta i ytterligare ett x antal veckor. Ju mer tiden går ökar plågorna. Olidlig mensvärk som hindrar en från att sova hela nätter och ha en normalt fungerande vardag. Sedan då veckan väl är här kommer det som en flodvåg på besök, ni ska inte tro att det alltid räcker med att byta binda ofta utan ibland krävs det även klädbyten( här kan man passa på att meddela karln hur bra det är med mycket kläder så man kan fortsätta köpa nya kläder). Mens vet ju de flesta att det är en del i barnaförökningen. Hänger ni med nu? Plågsamma lingonveckor och sedan till råga på allt var det menat att vi skulle öka i fettmassa (som om det inte räckte med det tidigare). Med en helt obeskrivlig smärta ska man sen trycka ut ett barn. Inte nog med detta så verkar ju tyngdlagen vara rubbad på något sätt för allt det som man tyckte skulle hamna uppe på behagen hamnade helt plötsligt på rumpan och magen. Livet är orättvist ibland men man ska ju inte klaga för de finns ju de som har det värre...

Av Marie Pettersson - 8 juli 2012 23:18

Lovade för länge sedan att lägga upp bilder på gardinerna som jag köpt tyg till och sytt och så här blev det. Sista bilden är tagen nu och jag ides inte stiga upp ur sängen för att dra upp persiennen. 

Av Marie Pettersson - 8 juli 2012 23:09

Man kan inte klaga på vädret, helt underbart. Barnen fick vara uppe längre ikväll och bada i badbassängen. Trots att jag älskar sommaren så hoppas jag på sämre väder i veckan för jag har en 6 dagars arbetsvecka framför mig. Känns lite tungt då man tänker på det men får se fram emot veckan därpå då det är bara tre arbetsdagar samt att dessa arbetsdagar ger något underbart i slutet av månaden. Dagen har förutom vädret bjudit på besök på lassa och fått lukta på svägerskans lilla bebis samt fira henne då hon fyller år imorgon. Barnen fick vara hos farbror och faster där de verkar ha haft det mycket trevligt.

Av Marie Pettersson - 7 juli 2012 20:15

Ungarna har lagt sig och jag häller upp ett glas vin och bara mår gott och njuter av sommaren och tystnaden för en stund.

Av Marie Pettersson - 7 juli 2012 19:16

Åh vilken kväll det har varit, önskade ibland att man hade barn som var änglar. Men fördelen är ju att ingen kan sätta sig på dem. Efter att ha i en timmes tid försökt mig på att lägga Casper gav jag upp och nu sitter de tre i soffan och kikar på tv.

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards