Direktlänk till inlägg 2 januari 2012

Nytt Jobb!

Av Marie Pettersson - 2 januari 2012 18:37

Yes box, jag ringde förra veckan om arbete och visst fanns det arbete till mig..... på ett ställe iaf så nu i veckan och nästa har jag arbete på NMV. Nu arbetar jag 7:00 - 14:00 istället för 7:00 - 9:20. Tror ni inte då jag sitter på lunch idag att jag får ett sms från driftchefen från förra stället som jag arbetade på att hon skrivit ut ett nytt anställningsbevis till mig och skickat till mig......HALLÅÅÅÅ frågar man inte först om jag ens vill arbeta. Självklart svarade jag på detta sms att de två närmaste veckorna kan jag inte arbeta.


Jahapp, förutom detta händer det väl inte så mycket...ett nytt år med nya bekymmer väntar.  

Nyår tillbringades som många tidigare år med familjen F och vi hade det mycket trevligt, tyvärr blev det inte till tolvslaget då minstingen i familjen inte har varit frisk i veckan......eller någon annan av ungarna för den delen. Väl hemma igen fick de små liven efter mycket om och men krypa ner under täcket. Då klockan tillslut började närma sig tolvslaget väckte vi Leo för att han skulle få se raketerna, kan meddela att det var otroligt vackert. Tror inte jag är den enda men de här ballongerna som bara blivit mer och mer poppis tycker jag är otroligt fint, man blir som rörd på något sätt...varför vet jag inte. Tänker på det A sa på Nyårsafton att hon blir så sentimental på nyår för att ett år tar slut och ett nytt börjar....jag har inte tänkt så tidigare men nu i år då jag såg dessa ballonger började jag tänke så....tänk på allt som har hänt under 2011 men även alla åren innan det, vad har jag hunnit med i mitt liv hittills och vad ska komma skall. Jag har hunnit med att få 3 barn, hus, vovve, villa, volvo, sambo och mycket annat. Det största som komma skall under detta år att se fram emot eller vad man nu skall göra är det stora 30 sträcket...JEPP jag blir trettio år gammal...hihi tiden går fort.


Något som jag lovade  mig och jag hoppas att ni andra också ska göra under detta nya år är att var nöjda med er själva både fysiskt och psykiskt samt det ni har åstakommit hittills i era liv!!!!


GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET OCH VAR RÄDD OM ER SJÄLVA OCH VARANDRA!!!




 
 
spikies

spikies

6 januari 2012 20:36

dom är grymt fina lyktorna som man sänder iväg. jag blir nästan lite tårögd när jag ser dom.

Öh? ja man brukar väl fråga personen först? eller? ,-)
Då antar jag du är ganska upptagen till veckan. hade tänkt höra annars om du hade lust att kika förbi på måndag? Erica skulle troligtvis komma. tänkte höra med jenny och tess åxå.

http://spikie66.babyblogg.se

 
Ingen bild

Jenny

16 januari 2012 20:13

De är så kul att du fått förlängt på jobbet och mer timmar:) gett dig en award:)

 
Hanna

Hanna

17 januari 2012 18:20

Hej!
Va roligt att höra från dig =) Grattis till jobb! Om jag förstått det hela rätt så är du även på gång att ha pluggat färdigt nu också?!
Flyttade upp förra helgen och har nu gjort sju dagar på jobbet här uppe, känns jättebra!
Är fortfarande tillsammans med Robin, är inne på vårt femte år - tiden går snabbt!

Ska snabbuppdatera min blogg nu, är inte så bra på att göra det...

Hoppas allt är bra i övrigt! Kraam

http://www.garderobsblomma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:55

It´s time to be to die for!!!   Tävla och vinn en bikini hos denna inspirerande tjej, som jag har börjat att följa!   http://goingsmaller.blogg.se/2013/april/vinn-en-fantastisk-bikini-har.html#comment   ...

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:26

Jag köpte för ett bra tag sedan tyg för att ha i luvorna på onepiece´ar till barnen. Dessa onepiece´ar har ju inte blivit av och det känns ju bara dumt att ha tyget liggandes utan att det används så i förra veckan gjorde jag slag i saken. Det blev tv...

Dop

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 18:59

Idag var det dax för dop av sambons systerdotter, tyvärr fick jag stanna kvar hemma tillsammans med Lilly då hon inte mått så bra på morgonen. Danne och de andra två barnen åkte iväg för att delta i tillställningen. Hade lagt ner mkt tid på doppresen...

Av Marie Pettersson - 11 april 2013 15:14

"Tyck inte synd om dig själv för du är den enda som kan påverka och förändra ditt liv"   Åh, man vet detta så väl men ändå fortsätter man att tycka synd om sig själv och den skiten som man hamnar i för stunden. (pratar inte om något speciellt) ...

Av Marie Pettersson - 5 mars 2013 10:55


Imorgon har jag haft det i en vecka... :) Torsdagen den 21 Februari postade jag:           ...och som sagt tisdag förra veckan fick jag hämta ut det efterlängtade...   KÖRKORTET!!!!         Det känns helt underbart att slippa...

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards