Direktlänk till inlägg 18 augusti 2011

I vilken ände ska man börja..

Av Marie Pettersson - 18 augusti 2011 10:57

Hur många ggr har man inte känt detta, man har hur mycket som helst som skall göras men man vet absolut inte i vilken ände som man skall börja i. Då man väl sätter igång går det ju snabbt men som sagt vilken ände. Jag har tusen skolsaker som skall göras men vilken är viktigast eller är alla lika viktiga, disken måste stoppas undan, tvätten måste tvättas men vad är mest viktigt, få rena kläder i garderoben eller nytt rent porslin att äta på. Bara att grubbla över detta tar en massa tid och sedan så hamnar man här istället då jag igentligen även bör passa på då minstingen i familjen sover en stund. (väntar egentligen på att han skall vakna).


Vad har annars hänt, hm....jo ungarna har börjat om på dagis igen och gissa om de är nöjda över att vara tillbaka igen, Lilly säger hejdå så fort som vi kommer innanför dörren: "hejdå mamma" och så vinkar hon till mig och puttar på mig. Det känns super att de är så nöjda och det gör ju även att jag kan hinna med det jag behöver och vill under dagarna.


Annars händer det väl inte så mycket vi var förra helgen på en kompis 40-års skiva och det var hur trevligt som helst. Då hon som fyllde år hade anordnat så att vissa utav oss skulle uppträda eller hitta på något för henne så vände vi på steken och hon fick så fint läsa upp ett tal och sjunga en vacker melodi för oss. ;0) Detta var på lördagen och söndagen bestämde jag och karln min oss för att äta hotellfrukost då vi bara var på tu man hand och mysigt var det så det blir absolut fler ggr. Nu till helgen blir det också 40-års skiva men det lär bli lugnt då barnen skall följa med oss lär inte bli så länge heller....det ska bli mycket trevligt.


 
 
Hanna

Hanna

22 augusti 2011 20:36

Det är ju så svårt att sätta igång när man har många sysslor som ska göras..Jag brukar alltid göra listor och pricka av eftersom, blir mer motiverad då :)

Sv: Tack för kramarna, de värmde gott! :)

http://hannovsky.blogspot.com

 
åsa

åsa

23 augusti 2011 19:14

Ja, det är inte lätt alla gånger med prioriteringar. Kul att med fest och finns det något bättre än hotellfrukost.

Hoppas allt är bra med er!

Kram

http://www.liteta.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:55

It´s time to be to die for!!!   Tävla och vinn en bikini hos denna inspirerande tjej, som jag har börjat att följa!   http://goingsmaller.blogg.se/2013/april/vinn-en-fantastisk-bikini-har.html#comment   ...

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:26

Jag köpte för ett bra tag sedan tyg för att ha i luvorna på onepiece´ar till barnen. Dessa onepiece´ar har ju inte blivit av och det känns ju bara dumt att ha tyget liggandes utan att det används så i förra veckan gjorde jag slag i saken. Det blev tv...

Dop

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 18:59

Idag var det dax för dop av sambons systerdotter, tyvärr fick jag stanna kvar hemma tillsammans med Lilly då hon inte mått så bra på morgonen. Danne och de andra två barnen åkte iväg för att delta i tillställningen. Hade lagt ner mkt tid på doppresen...

Av Marie Pettersson - 11 april 2013 15:14

"Tyck inte synd om dig själv för du är den enda som kan påverka och förändra ditt liv"   Åh, man vet detta så väl men ändå fortsätter man att tycka synd om sig själv och den skiten som man hamnar i för stunden. (pratar inte om något speciellt) ...

Av Marie Pettersson - 5 mars 2013 10:55


Imorgon har jag haft det i en vecka... :) Torsdagen den 21 Februari postade jag:           ...och som sagt tisdag förra veckan fick jag hämta ut det efterlängtade...   KÖRKORTET!!!!         Det känns helt underbart att slippa...

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards