Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Nu förstår jag

Av Marie Pettersson - 5 oktober 2011 15:20

varför ingen vill arbeta på detta företag, imorse då jag kom till arbetet vilket är som lokalvårdare tänkte jag bara vända på klacken och gå igen. Jag meddelade för ett x antal dagar sedan att jag hade slut saker och då jag kom imorse så fanns ingenting vilket de lovat mig. Har ni någon gång testat att städa utan trasor, påsar och moppar?! Det är ganska så oooomöjligt. Aja det löste sig iaf, jag fick mina saker efter typ 2 timmar och sedan fick jag reda på att jag har mig mer arbete också vilket inte är helt fel så det blir att jobba nån timme extra varje dag. Det var ju meningen att jag skulle vara arbetslös denna vecka men på söndag kväll ringer de och erbjuder mig minst en vecka till då det kört ihop sig för dem och glad är ju jag som får arbeta men lika irriterad då de ändå vetat om detta en längre tid och inte kunnat meddela mig detta. Det gäller att inte hänga upp sig på småsaker eller?


Sitter i dagarna och håller tummarna att det går vägen med något utav mina jobbsök så man får sig en mer säkerhet, att veta vad man gör varje dag......insett att jag gillar verkligen inte denna ovisshet även om det alltid brukar att lösa sig. Med skolan går det väl sakta men säkert framåt, känns som jag inte hinner med det jag skulle vilja hinna med, kommer hem från jobbet byter om och sätter mig ner vid datorn, startar upp alla program och sedan är det dax att hämta ungarna på dagis.....jag får ju inte ha dem heltid längre då jag inte arbetar eller pluggar på heltid.


Vad händer i veckan då, nja igår var vi och grattade sambons lillebror som blev större eller äldre kanske man säger, tråkiga som vi var blev det ett presentkort på Clas i sjön men han verkade då nöjd iaf....brukar alltid finnas något som man behöver just där. Ikväll blir det att kika på tv för hela slanten, det blir att se klart Pirates sedan blir det bonde, inspelning av arga snikarn och greys( ååååå så jag har längtar efter mina läkare). Torsdag imorrn och Leo ska på simskola som förövrigt går hur bra som helst han simmar på, studsar, bubblar och vad nu allt han gör, roligt att kika på. Sedan var det då helg igen, jag har aldrig haft ångest över min ålder men då det kommer till tiden får jag ångest, dagarna går så fort att jag hinner inte med, har ni sett på beemovie någongång du väljer ett arbete som du ska arbeta på i resten av livet, ingen fritid bara arbete och  lite så känns det nu när tiden går så otroligt snabbt, fast man ska kanske se det som något positivt att man gör något som man trivs med och därför går tiden snabbt.


Nu är det middagsdax så jag återkommer någon annan dag med mer info över hur allt går.


  Liten blir stor men motorer växer de aldrig ifrån. Leo på fyrhjuling under älgjakten för ett x antal år sedan, tiden går ju så fort.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:55

It´s time to be to die for!!!   Tävla och vinn en bikini hos denna inspirerande tjej, som jag har börjat att följa!   http://goingsmaller.blogg.se/2013/april/vinn-en-fantastisk-bikini-har.html#comment   ...

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:26

Jag köpte för ett bra tag sedan tyg för att ha i luvorna på onepiece´ar till barnen. Dessa onepiece´ar har ju inte blivit av och det känns ju bara dumt att ha tyget liggandes utan att det används så i förra veckan gjorde jag slag i saken. Det blev tv...

Dop

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 18:59

Idag var det dax för dop av sambons systerdotter, tyvärr fick jag stanna kvar hemma tillsammans med Lilly då hon inte mått så bra på morgonen. Danne och de andra två barnen åkte iväg för att delta i tillställningen. Hade lagt ner mkt tid på doppresen...

Av Marie Pettersson - 11 april 2013 15:14

"Tyck inte synd om dig själv för du är den enda som kan påverka och förändra ditt liv"   Åh, man vet detta så väl men ändå fortsätter man att tycka synd om sig själv och den skiten som man hamnar i för stunden. (pratar inte om något speciellt) ...

Av Marie Pettersson - 5 mars 2013 10:55


Imorgon har jag haft det i en vecka... :) Torsdagen den 21 Februari postade jag:           ...och som sagt tisdag förra veckan fick jag hämta ut det efterlängtade...   KÖRKORTET!!!!         Det känns helt underbart att slippa...

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards