Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Helgens händelser

Av Marie Pettersson - 22 juni 2011 08:39

Hejsan!!

Lill lördag idag och det har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Några bekanta till oss har fått sitt tredje barn en liten tjej. Det roliga i det hela är att då vi fick Leo fick de bara några dagar efter en tjej, då vi fick Lilly fick de bara några dagar efter en pojke, däremot när vi fick Casper tog det några månader för dem att hinna ikapp men nu är även dem tre barns föräldrar och denna gång till som sagt en tjej. Vi har båda kört varannan, hur ironiskt är inte det så säg.
Sedan i fredags fick en tjej som var min bästa kompis då vi gick grundskolan/gymnasiet en liten grabb så jag är överlycklig för hennes skull och hoppas att snart få träffa henne och lillemannen då de kommer uppöver.

I helgen har det fortsatts att målas men tyvärr var det tvungen att avbrytas då det började regna men lika glad är jag för det för jag får ju tvättning av utemöbler samt dynor, vattentunnan fylls upp och barnens bassäng fylls upp så vi slipper ju stå för en massa pengar genom att fylla upp den, ekonomisk eller snål?! haha
Söndag var vi på flygensdag i Luleå på F21 och intressant var det verkligen, är superstolt över att säga att jag är svensk, att lilla landet Sverige har sådana resurser är helt otroligt. Och vilka flygplan som man fick se, vi är ju små myggor i jmf med dessa flyg och så snabbt de kan lyfta och stanna. Me soooo imponerad.


     



Börjar anställningen av soldater tidigare nu eller?? Vet inte om jag skulle känna mig så trygg med dem i försvarsposition för Sverige.

 


Även Leo fick chansen att prova på att vara med på omslaget samt vara pilot........




       

Då det har varit ett icke ute väder i veckan har jag påbörjat mina planer inne istället och mitt lilla projekt är toaletten nere, det blir en liten tillpiffning med lite ny färg, väggbild, kakeldekor och ny matta. Har hunnit med tre vändor på golvet med vit färg, får se i eftermiddag om det behövs något mer varv eller om det blev lika bra som det såg ut imorse efter målningen.
Bjuder på en förebild tillsvidare:


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:55

It´s time to be to die for!!!   Tävla och vinn en bikini hos denna inspirerande tjej, som jag har börjat att följa!   http://goingsmaller.blogg.se/2013/april/vinn-en-fantastisk-bikini-har.html#comment   ...

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:26

Jag köpte för ett bra tag sedan tyg för att ha i luvorna på onepiece´ar till barnen. Dessa onepiece´ar har ju inte blivit av och det känns ju bara dumt att ha tyget liggandes utan att det används så i förra veckan gjorde jag slag i saken. Det blev tv...

Dop

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 18:59

Idag var det dax för dop av sambons systerdotter, tyvärr fick jag stanna kvar hemma tillsammans med Lilly då hon inte mått så bra på morgonen. Danne och de andra två barnen åkte iväg för att delta i tillställningen. Hade lagt ner mkt tid på doppresen...

Av Marie Pettersson - 11 april 2013 15:14

"Tyck inte synd om dig själv för du är den enda som kan påverka och förändra ditt liv"   Åh, man vet detta så väl men ändå fortsätter man att tycka synd om sig själv och den skiten som man hamnar i för stunden. (pratar inte om något speciellt) ...

Av Marie Pettersson - 5 mars 2013 10:55


Imorgon har jag haft det i en vecka... :) Torsdagen den 21 Februari postade jag:           ...och som sagt tisdag förra veckan fick jag hämta ut det efterlängtade...   KÖRKORTET!!!!         Det känns helt underbart att slippa...

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards