Alla inlägg under juni 2011

Av Marie Pettersson - 7 juni 2011 10:40

Kan inget annat än att sucka..........

Dagen började med en välförtjänt sovmorgon men som fortsatte med huvudvärk...hade planer på att åka iväg och kolla på en ny badbassäng då Leo förra sommaren stoppade ner cykeln i den så att den gick sönder och fick slängas, men så blir det nog inte. Frukosten påbörjades och trodde på fullaste allvar att det skulle gå felfritt eller bråkfritt eller vad man nu ska säga men åh så fel man kan ha. Ingen unge åt förutom Casper som tror att han är en fågelunge, Leo stirrade tomt ut i luften samt surrade om allt och inget, Lilly hon skulle plocka papper och hålla på med allt annat som kallas för grisning. Efter frukostätningen har flummning pågått och då menar jag inte flummning som kan vara roligt utan sådant som man blir så irriterad över att de är så billiga som de någonsin kan bli. Frågan som jag nu ställer  mig är.......kommer jag att överleva denna sommar??????


Dagens planer blir att åka en snabbbbbbbbis till stan för att inhandla målartvätt och sedan blir det hem igen för småttingarnas sovstund och då ska jag passa på att måla så mycket som jag hinner, mitt målprojekt är mina lyktor, krukor och det röda staketen, får se hur mycket som jag hinner idag men det kommer att vara så underbart skönt då all målning är över.


Kort info bara, huset som just nu är under en makeover kommer att bli såååå fint och det var verkligen på tiden, bilder kommer sedan då det blir lite lugnare här hemma och jag får tid att lägga in dem.


Av Marie Pettersson - 5 juni 2011 15:31

Sedan torsdags har det varit ledarskapskursens arbeten att ta tag i eftersom de ska vara inne vid midnatt men nu är de äntligen klart och inlämnat hoppas bara att jag får godkänt, känns bara allmänt jobbigt om man skulle bli tvungen att göra om dem....men det känns då som att jag har förstått dem rätt och sedan finns det ju inget speciellt rätt då det kommer till ledarskap så jag får väl köra på det.


Igår var det då "broder" Eriks festligheter, 30 bast inget annat och det blev mycket trevligt med god mat och gott sällskap. Insett att man kanske måste börja tänka lite mer på sin egen 30 års skiva då det börjar att närma sig med stormsteg, åh nej jag har ingen 30 års kris eller noja...............än iaf.



Av Marie Pettersson - 1 juni 2011 14:54

Som sagt då var det äntligen över, efter 3 års studier är utbildningen över eller vi fick en ros och ett "diplom" över att vi har stått ut under dessa tre år. Kan ju erkänna att det kändes lite dumt att få detta eftersom jag inte riktigt är helt klar. Jag har ju all min praktik kvar, revidering av examensarbete samt en otroligt envis tenta men man kan ju säga att jag är på mållinjen och jag fått detta i förväg eftersom att jag ska ta mig imål.


 

Nu till lite annan information som jag tänkte dela med mig utav...................nu blir ni allt nyfikna.................nej det är inget speciellt utan jag tänkte bara visa bilderna som jag hade lovat från helgen.  Vi var ju och hälsade på vår vän dinosarien på havsbadet i helgen, Lilly hon ansåg att han var väldigt läskig och följde efter mig då jag gick för att ställa mig för att ta kort medan Leo testade att sitta på svansen för att se om han skulle bli avkastad vilket han sa att det skedde vilket jag måste ha missat för jag såg då ingenting men mammor är ju mammor vi ser ju ingenting.


   

Ikväll blir det att hämta släpet hos Björn och Terez samt äntligen lite rabarberplantor, påväg hem ska vi förbi och hämta upp ställningen för att kunna göra ett ryck och måla vårt hus som inte blev färdigt förra året.....vet inte vad det var som kom ivägen då vi inte hann klart men nu ska det då det iaf.


Det var det jag hade att förtälja just för stunden, återkommer med mer info senare eller någon annan dag...

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards