Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Dance again.....

Av Marie Pettersson - 18 april 2012 15:15

Jahapp då var två dagar av denna vecka avklarad och tre kvar innan helgen kan visa sig. Måndag och tisdag blev det introduktion på Kärnhuset här i Piteå som är ett korttidshem för behovsbedömning och träning. Då jag har ställt upp mig på en vikarielista för äldreomsorgen så är det ju en fördel om man har varit på stället så att man kan hoppa in då det behövs vilket jag nu har gjort.............på ett ställe iaf och till veckan blir det förhoppningsvis på ett annat lite närmare mig. Då jag nu har varit borta från hemmet i två dagar på grund av arbete har studierna kommit lite i andra hand och därför kände jag att idag måste jag verkligen sätta mig ner och göra ett ryck men precis som det ser ut på bordet ser det ut i mitt huvud också.






 


RÖRIGT!!!!!!!!!!


Till råga på kaoset så insåg jag att en övningsbok på 166 sidor kommer jag måsta att skriva ut då jag inte kan sitta och läsa den från datorn och arbeta samtidit på den....BLÄ! Tror ni jag har patroner hemma för detta? Näe självklart inte, så jag får snällt vänta till imorrn innan jag kan fortsätta med detta spektakel. Men det kan vara bra också att ta en liten paus ifrån detta och bara låta allt sjunka in och sedan ta nya tag dagen efter.


Helgen har tillbringats hos mor och far. Jag och Leo satte oss på bussen och begav oss ner mot "MY HOMETOWN" 

 


Vi hade ju turen att hamna längst fram och gissa vem som var mest överlycklig han eller jag!!!





Lördagen var jag tvungen att sitta med examensarbetet och då fick Leo, mormor och morfar roa sig själva och det verkar som de lyckades ganska bra med det...


 








Ja det är en tandborste, kvällen innan, fredag alltså, satt vi och såg på ett program på 1:an och fick då se hur kända människor tävlade i att; kasta skor på ett bord med en fot, kasta pennor i en mugg, blåsa pingisbollar ur en skål med sådana presentblåsare om ni vet vad jag pratar om, samt att de fick ha en keps på sig och föra tandborstar från ett glas till ett annat och det gick ju ganska bra som ni ser.

Helgen bjöd på god mat, gott sällskap och tid att vila och bara allmänt må gott...

 











 
 
Ingen bild

birgitta pettersson

18 april 2012 19:35

vi hade jätte kul under denna helg och vi ser fram emot att det blir flera gånger till. Leo var jätte duktig med alla dessa uppgifter. Även Marie och jag hade kul med att tyda vad som stod på papperet med
flera par glasögon och förstoringsglas och många skratt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:55

It´s time to be to die for!!!   Tävla och vinn en bikini hos denna inspirerande tjej, som jag har börjat att följa!   http://goingsmaller.blogg.se/2013/april/vinn-en-fantastisk-bikini-har.html#comment   ...

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:26

Jag köpte för ett bra tag sedan tyg för att ha i luvorna på onepiece´ar till barnen. Dessa onepiece´ar har ju inte blivit av och det känns ju bara dumt att ha tyget liggandes utan att det används så i förra veckan gjorde jag slag i saken. Det blev tv...

Dop

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 18:59

Idag var det dax för dop av sambons systerdotter, tyvärr fick jag stanna kvar hemma tillsammans med Lilly då hon inte mått så bra på morgonen. Danne och de andra två barnen åkte iväg för att delta i tillställningen. Hade lagt ner mkt tid på doppresen...

Av Marie Pettersson - 11 april 2013 15:14

"Tyck inte synd om dig själv för du är den enda som kan påverka och förändra ditt liv"   Åh, man vet detta så väl men ändå fortsätter man att tycka synd om sig själv och den skiten som man hamnar i för stunden. (pratar inte om något speciellt) ...

Av Marie Pettersson - 5 mars 2013 10:55


Imorgon har jag haft det i en vecka... :) Torsdagen den 21 Februari postade jag:           ...och som sagt tisdag förra veckan fick jag hämta ut det efterlängtade...   KÖRKORTET!!!!         Det känns helt underbart att slippa...

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards