Alla inlägg den 12 maj 2011

Av Marie Pettersson - 12 maj 2011 21:08


Besöket på Grans och djurens dag!        

Jag hann ju med att sy mig ett par nya gardiner också till köket


 

Vi har pratat ett bra tag om att möblera om i vardagsrummet för att barnen skall kunna få ut lite mer av sina grodor som de inte har kunnat se om vi nu inte har lyft upp dem dvs, men nu är det ändrat jag har möblerat om så att barnen nu kan se sina grodor Musse och Kalle som Leo har döpt dem till......vet inte riktigt om grodorna gillade omorganisationen men de måste väl som alla andra bo in sig.


  (Bry er inte om alla leksaker och vagnar överallt)


Jag börjar längta mer och mer efter ett jobb eller allra mest pengarna som följer med jobbet. Älskar att vara hemma och mysa med min lilla rackarunge Casper men han ger mig inte så god ekonomi tyvärr. Funderar på att om jag inte klarar tentan och inte kommer in på mina kurser att söka mig ett jobb istället känns dumt att bara söka in och läsa något bara för att, bättre då att arbeta ett tag och få in lite money to the house. Pengar sitter ju som sagt aldrig fel.


Dagen har bjudit på en kortis promenix i lugn takt då mina lilltår inte tycker om varken sockar eller skor, känns förjävligt då man äntligen har kommit igång med promenaderna så faller det på ett par små tår, hm man kanske kan kapa av dem.....hur fungerar det där egentligen tappar man balansen då för då ger det ju inte så mycket. Efter promenaden så satt jag och Ida med x-arbetet vars slutdatum närmar sig med stormsteg och vi tog mitt i allt ett gigantiskt kliv tillbaka för att måsta börja om igen vilket resulterade till två väldigt stressade och icke positiva elever. Nu ikväll lade jag barnen klockan halv sju och har efter det hunnit med lite tv tittande och telefonsamtal med moder min. Nu kallar sängen på mig och lite skönhetssömn, imorgon är en annan dag......  ;0)

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards