Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Marie Pettersson - 15 maj 2011 07:15

Jahapp då var Eurovision Song Contest över för i år och det är väl inte helt fel. Ska helt ärligt säga att jag trodde inte att Sverige skulle gå så långt med sitt bidrag.

Nu behöver vi ju inte kvala in nästa år iaf. Nu till några negativa saker med Eurovision. Det var verkligen bättre förr på vissa punkter och det var verkligen länderna som tävlade för sitt land och ingen annans.


  • Tycker att de ska sjunga antingen på sitt eget språk eller engelska och inget annat.
  • Får inte ta in sångare från andra länder och då pratar jag även om körsångare.
  • Får inte ta in dansare eller koreografer från ett annat land.
  • Får inte ta in låtskrivare från ett annat land.

För visst är det så som jag skrev tidigare att man tävlar för sitt eget land och ingen annans. Visst var det roligt att Azerbaijan vann igår för det var en mycket bra låt  men man kan ju säga att det var Sverige som vann för det var ju verkligen ett svenskt bidrag, allt var ju svenskt förutom de två leadsingers.

Aja, nu ska vi inte hänga upp oss på detta utan gå vidare till helgens aktiviteter.


Igår var vi ju som sagt till Eva och firade henne för att hon blivit ett år äldre.....eller var det yngre, hm minns inte sedan blev det hem och räfsa lite på gården, middag som igår blev natchos eller hur det nu stavas. Efter det kände jag verkligen att en promenad skulle vara på sin plats så jag tog hunden i koppel och begav mig ut på en runda. Tillbaka hemma igen var mina älsta två herrar i soffan och inväntade det ovannämnda, Leo skulle ju se Eric Saade och popular, alltså denna unge kan låten är det verkligen bra.....hahaha vi älskar verkligen våra små liv. Danne förflyttade sig efter ett tag till kökssoffan där han somnade och sov till allt var över, själv höll jag mig istort sätt vaken hela tiden tills allt var klart, Leo han somnade efter hans favorit hade sjungit klart. Det var gårdagens aktiviteter. Idag får vi se vad som händer för just nu när man kikar ut genom fönstret så kan jag ju säga att vädret inte ser superlovande ut precis. Om nu till förmodan det skulle bli uppehåll har vi massor att göra på gården som att räfsa och fixa till rabatterna, blir nog lite pluggning idag också samt den dagliga promenaden.


I veckan blir det stenhård fokus på examensarbetet för att få det klart samt att jag måste fokusera mycket på den andra kursen som jag inte har börjat skriva inlämningsuppgifterna på ännu och de ska vara inlämnade senast den 5 juni.


 

Leo då vi var och skulle välja ut Tuff.

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards