Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Tung vecka...

Av Marie Pettersson - 21 maj 2011 22:27

inte fysiskt men psykiskt, tror aldrig jag har mått så dåligt någonsin inför skolsaker eller annat. Då vi startade med vårt examensarbete kändes allt på topp och sedan efter det har allt bara gjort mig förvirrad, orolig och ångestfylld så jag knappt kan sova på nätterna och allt man gör på dagarna är att man går och grubblar över det förbannade examensarbetet, ska bli så skönt när det är över.


Andra saker som har hänt i veckan är att jag börjat störa mig mer på folk som:

  • Har hundar och inte plockar upp skiten efter dem. Självklart jag menar inte på att man behöver plocka upp skiten då de gör ifrån sig i skogen eller så men efter stråk där folk går det är så otrevligt.
  • Ursäkta språket men snorungar som handlar och slänger sedan skräp eller glasflaskor på gator/diken utan att tänka på konsekvenserna. Hundar som kan skära upp trampdynor eller barn som kan stoppa i mun eller trampa i det.
  • Folk som röker men inte kan slänga fimparna där de skall vara utan på marken.

Jag säger absolut inte att jag är Guds bästa barn för huvva jag gör också fel, ingen är perfekt men vad jag vet gör jag inte konstant samma fel saker om och om igen och om jag gör det så snälla meddela mig vad jag gör så ska jag försöka att åtgärda det. Hoppas jag inte har upprört för många nu för det var verkligen inte meningen men jag menar bara på att lite kan man iaf anstränga sig.


Vad annars har hänt i veckan, jo jag snyggade till "skafferidörren" i köket med lite väggord och se så fint det blev.

   


Sedan hann jag igår med en snabbis på stan för att införskaffa en ny Villervalla mössa åt Casper då hans förra började bli för liten bak i nacken. Jag stod ett tag och funderade över om jag skulle köpa en liknande modell som han hade sen tidigare eller om jag skulle ta en ny modell den som Lilly har, tror jag har lagt in bild tidigare på hur Lillys nya mössa ser ut. Aja, hur som helst så kom jag och expediten på Hanzens barn fram till att den modellen som han hade sedan tidigare var bäst med tanke på att den verkligen sitter fast på huvudet och glider ingenstans. Så här blev resultatet.............


 

Imorrn blir det att åka en sväng till Älvsbyn för att kika på hur björnprovet går till, det ska bli spännande men lika spännande att se hur det går att hålla koll på alla ungar.......................visst hade jag två, eller var det tre. =0)

Efter den förhoppningsvis trevliga lilla trippen blir det middag och sedan en snabb titt på arbetet för att troligtvis skicka in det för bedömning och ett stort GODKÄNT!!! (önsketänkande).


På viktfronten står det ganska still just nu har inte nått -4 gränsen än men den kommer väl då den kommer men ju förr desto bättre tycker då jag iaf. Har inte hunnit med så många promenader i veckan, kanske två om ens det men till veckan blir det förhoppningsvis fler för det är ganska så skönt att komma sig ut och det märks i ryggen då man har suttit inne hela veckan med skolan och inte hunnit med några promenader.


Klockan är 23,04 och jag skall nu lägga mig och sova, kunde som sagt inte somna igår förrän halv 1 och gissa när en liten herr Pettersson ville stiga upp imorse jo, före mamma ville det så efter för lite sömn har jag nu huvudvärk och skall lägga mig och hoppas att det blir lite längre imorrn..........åtminstone till åtta. Det återstår ju att se.



 
 
Ingen bild

Jenny

23 maj 2011 09:04

Vad snyggt det blev på skafferiet:) Vars har du köpt orden?

Marie Pettersson

23 maj 2011 21:31

Jag har köpt orden genom art design

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:55

It´s time to be to die for!!!   Tävla och vinn en bikini hos denna inspirerande tjej, som jag har börjat att följa!   http://goingsmaller.blogg.se/2013/april/vinn-en-fantastisk-bikini-har.html#comment   ...

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 19:26

Jag köpte för ett bra tag sedan tyg för att ha i luvorna på onepiece´ar till barnen. Dessa onepiece´ar har ju inte blivit av och det känns ju bara dumt att ha tyget liggandes utan att det används så i förra veckan gjorde jag slag i saken. Det blev tv...

Dop

Av Marie Pettersson - 14 april 2013 18:59

Idag var det dax för dop av sambons systerdotter, tyvärr fick jag stanna kvar hemma tillsammans med Lilly då hon inte mått så bra på morgonen. Danne och de andra två barnen åkte iväg för att delta i tillställningen. Hade lagt ner mkt tid på doppresen...

Av Marie Pettersson - 11 april 2013 15:14

"Tyck inte synd om dig själv för du är den enda som kan påverka och förändra ditt liv"   Åh, man vet detta så väl men ändå fortsätter man att tycka synd om sig själv och den skiten som man hamnar i för stunden. (pratar inte om något speciellt) ...

Av Marie Pettersson - 5 mars 2013 10:55


Imorgon har jag haft det i en vecka... :) Torsdagen den 21 Februari postade jag:           ...och som sagt tisdag förra veckan fick jag hämta ut det efterlängtade...   KÖRKORTET!!!!         Det känns helt underbart att slippa...

Presentation

Marie Pettersson född -82

Blev mamma för första gången -06 och det var den bästa dagen i hela mitt liv.......men -09 kom det en till som även den blev den bästa dagen i mitt liv..........och -10 kom det en till som blev den bästa dagen i mitt liv......

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards